AMBIENTS

Els ambients d’aprenentatge sorgeixen a partir del nostre concepte d’infant: una persona capaç, amb emocions, sentiments, experiències, espontaneïtat, curiositat i amb moltes ganes d’aprendre. Creiem en un infant protagonista del seu propi aprenentatge, un infant que investiga, prova, assaja, modifica, construeix, destrueix, parla, raona, explica, inventa, imagina… En definitiva, un infant capaç d’expressar-se mitjançant múltiples llenguatges alhora que es desenvolupa com a ésser social interaccionant amb altres infants, adults i amb l’entorn, per aprendre i créixer de forma conjunta..

El joc és el millor mitjà educatiu per afavorir l’aprenentatge i el coneixement. Està demostrat que allò que l’infant aprèn a través d’un joc es transfereix a altres conductes. Per la qual cosa podem afirmar que el joc és una activitat que desperta la intel·ligència.

Així doncs, basant-nos en aquestes afirmacions, podem dir que els ambients són diferents espais d’aprenentatge pensats i dissenyats tenint en compte el moment evolutiu de cada infant del grup-aula. Són espais de relació i comunicació, en els quals a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se i interactuar amb els altres. A més, es fomenta eñ desenvolupament dels diversos llenguatges, com ara el matemàtic, l’artístic, el musical, verbal, l’emocional…