MENJADOR

Veient la importancia que té l’estona de dinar en l’aprenentatge i adquisició d’hàbits i rutines pels infants. Des del curs 2014-2015, es duu a terme el Projecte de Menjador. Aquest, permet a l’infant ser el protagonista de tot el procès, tant abans, durant i com també després de l’àpat.

A l’escola gaudim de cuina pròpia amb menús que s’adapten a les diferents necessitats d’alimentació.

Els infants que fan ús del servei de menjador, dinen a la seva aula de referència i participen de forma activa en tot el procés. La rutina s’inicia una estona abans, quan els infants, juntament amb l’educadora, paren taula. Posen les estovalles, els tovallons, els coberts, gots, cadires, les gerres d’aigua… Un cop la taula està parada seuen per començar a dinar plegats. Durant tota l’estona que l’infant comparteix l’àpat, es crea un clima agradable i acollidor i s’estimula a seguir unes rutines de col·laboració.

L’objectiu d’aquest projecte és que els infants siguin els protagonistes del seu aprenentatge, és per aquest motiu que en tot moment es promou que els infants siguin capaços de realizar les accions per ells mateixos. Quan els infants van adquirint i consolidant les seves habilitats i capacitats, l’autoestima de l’infant augmenta, amb ella també s’enforteix el seu interès per aprendre, ser més autónom i adquirir més responsabilitat.

El paper de les educadores en l’espai de menjador, és el de creure en les seves capacitats, acompanyar i motivar en tot moment als infants tot reforçant-los positivament en les accions i progressos alhora que es respecta el ritme de cada infant.

.